Okružní trasa za přírodními krásami bečovských lesů

Celodenní pěší výlet nás zavede do hlubin bečovských lesů. Najdeme vnitřní pohodu při pohledu na poklidnou hladinu několika rybníků, budeme obdivovat dokonalou práci přírody u čedičových skalních útvarů a možná spatříme také ladný pohyb pasoucích se koní v Hlinkách. Nabízí se rovněž kratší bezbariérová varianta vhodná pro vozíčkáře či maminky s kočárky.

Naše putování může začít na náměstí v Bečově nad Teplou - vyhledáme zelenou turistickou značku (rozcestník se nachází od zámku na protější straně náměstí). Vydáme se směrem na Bečovské rybníky. Tam můžeme dojít asi za hodinu. Cestou uvidíme překrásný památný buk u Plzeňské silnice. Se zajímavostmi ve městě se můžete blíže seznámit na trase městem. Dále pokračujme podél posledních bečovských domů k fotbalovému hřišti.

Od fotbalového hřiště trasa prudce, ale krátce stoupá kolem bizarních kamenných útvarů a vyústí na pohodlné lesní cestě, která vede až téměř k Bečovským lesním rybníkům. V prvním největším rybníku lze na levém břehu ponořit nohy do chladné rašelinou zbarvené temné vody. Osvěženi můžeme pokračovat v našem putování.

Za necelé 4 km dojdeme stále po zelené turistické značce k neméně romantickému Novému rybníku. Ještě 1 km se budeme držet zelené značky, která nás dovede na silnici spojující Hlinky a Přílezy. Zde odbočíme vlevo. Není se třeba bát putování po silnici, neboť vozidlo zde potkáte spíše ojediněle.

Za 1,5 km chůze po asfaltce uvidíme po pravé straně vrchol našeho putování - čedičové varhany. Zde je také možnost malého občerstvení (vlastního) v turistickém přístřešku.

Vrátíme se na silnici, stále se držíme cyklistické trasy číslo 2026A, která nás dovede do Hlinek. Využijeme první možnost odbočení vlevo a vyjdeme na silnici č. 208 spojující Bečov nad Teplou s Bochovem. Zde je provoz trochu silnější, ale po této cestě půjdeme pouze 500 m, zatáčíme stále vlevo a držíme se cyklistické trasy 2026, která nás za malou chvilku dovede opět do chladného lesa.

Než se vrátíme do známého bodu (křižovatka zelené turistické značky a cyklotras č. 2232, 2026), mineme více než 300 let starou jedli (výška 32,5 m; obvod kmene 338 cm).

Pokud dáte přednost bezbariérové trase, nejvhodnější by bylo zaparkovat vozidlo v obci Hlinky - 7 km od Bečova nad Teplou směrem na Bochov.

Postupně absolvujeme cyklistickou trasu 2026 nebo 2026A v závislosti na zvoleném směru a mezi nimi spojnici 2232. Celkem zdoláme 11 km.